onsdag den 17. marts 2010

Maleri

Hjemme har jeg også arbejdet med forskellige former for maleri. Det er en noget mere langvarig proces end f.eks. tegning og arbejde med neocolor, men jeg er blevet rigtig godt tilfreds med de endelige resultater af mine anstrengelser.
Det første maleri har jeg fundet inspiration til under et museumsbesøg på Arken, hvor jeg for nogle år siden så en udstilling, "Drømmetid", med aboriginalkunst. Jeg syntes simpelthen at det var en facinerende teknik, de anvendte til at male, så jeg ville prøve selv at forsøge mig med denne "prik-kunst". Derfor er dette maleri malet udelukkende ved brug af akrylmaling og tandstikker (som pensler). En meget langsommelig og til tider møgirriterende proces, der dog er blevet flot til slut. Jeg er endnu ikke sikker på, hvordan maleriet skal vende, men det må tiden jo vise mig.

"Prik-kunst", akrylmaling

Jeg har desuden arbejdet med oliemaling, og resultatet heraf blev min "Flødeskumsand". Dette har også været en langsommelig proces, men jeg har fundet denne type maling noget lettere at arbejde med en akrylmaling. Igen kommer det jo an på malerens tålmodighed :o)

"Flødeskumsanden", oliemaling


Ingen kommentarer:

Send en kommentar