torsdag den 18. marts 2010

Selviscenesatte digitale fotografier

For at arbejde mere med de digitale medier, har vi fået til opgave at konstruere fem selviscenesatte digitale fotografier, hvor vi selv skal indgå på den ene eller anden form.
Selve emnet for billederne var "Liv", og jeg valgte efter en brainstorm at vælge undertemaet "Graviditet". Endnu en brainstorm og en indsamling af visuelt råstof ledte mig frem til ideer til fem billeder, nemlig "Frustration", "Hustruvold", "Køleskab", "Mavebillede" og "Omsorg".

Selve arbejdet med disse digitale fotos har været spændende, men det har krævet et stort arbejde at sætte sig ind i det digitale billedbehandlingsprogram, og selve arbejdet med at redigere billederne har været en langsommelig proces, synes jeg. Jeg er dog godt tilfreds med resultatet, og jeg kunne sagtens se mig selv bruge denne opgave (måske med lidt færre billeder dog) ude i folkeskolen, da det jo er noget, der i dén grad appellerer til eleverne.

"Frustration"

"Hustruvold"

"Køleskab"

"Mavebillede"

"Omsorg"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar